Tänä syksynä valitaan työsuojeluvaltuutetut

8.9.2017

Syksyllä ovat taas työsuojeluvaalit edessä. Normaaliin tapaan työsuojeluvaltuutettujen, varavaltuutettujen, mahdollisten asiamiesten ja työsuojelutoimikuntien jäsenten valinta tulisi tapahtua työpaikoilla marras-joulukuun aikana. TEAMin alojen työpaikoilla noudatetaan teollisuuden ja palvelualojen yleisiä vaaliohjeita, jotka tarkistetaan aina vaalivuonna. Nämä ohjeet on julkaistu Työturvallisuuskeskuksen sivuilla.

Vaalien osalta kaikkein tärkeintä on saada ehdokkaita edellä mainittuihin tehtäviin. Työsuojelun edistämisen ja järjestömme elinvoimaisuuden kannalta on välttämätöntä, että työpaikoilla on teamilaisia työsuojeluaktiiveja. Kannattaa tulla mukaan. Työsuojelu, joka kattaa työhyvinvoinnin ja työelämän kehittämisen, on haasteellista mutta antoisaa toimintaa. TEAMin toimistolta toimitetaan työpaikoille ja ammattiosastoille vaaliohjeet ja muuta tarvittavaa tietoa vaaleista syyskuun aikana.

Lisätietoja asiasta antaa työympäristösihteeri Kari Mäkelä kari.makela(at)teamliitto.fi, puh. 09 7739 7319 tai 050 303 9271.