TEAMin toimisto muuttaa Hakaniemen torin reunalle Metallitaloon

9.10.2017

Suomen Ammattiliittojen Keskusjärjestö SAK on myynyt nykyiset toimitilansa Teollisuusliitolle ja ostanut uudet toimitilat Teollisuusalojen ammattiliitto TEAMilta. SAK muuttaa TEAMin nykyisiin toimitiloihin ja TEAM vastaavasti SAK:lta vapautuviin tiloihin. Muuttomatkaa on pari sataa metriä.

Toimitilajärjestelyjen jälkeen kaikki Teollisuusliiton ja sen työttömyyskassan Helsingin toiminnot keskitetään saman katon alle Metallitaloon, joka sijaitsee Hakaniemessä, Hakaniemen torin etelälaidalla.

TEAMin toimisto muuttaa uusiin tiloihin lokakuun loppuun mennessä. Liiton keskuksen puhelinnumero, liiton postilokero ja työntekijöiden sähköpostiosoitteet säilyvät vuoden loppuun saakka ennallaan. Katuosoitteeksi tulee Hakaniemenranta 1, 00530 Helsinki. TEAMin työttömyyskassa muuttaa Metallitaloon vasta keväällä.

SAK myy toimitilansa Teollisuusliitolle 8,3 miljoonalla eurolla ja ostaa uudet tilat TEAMilta 6,3 miljoonalla eurolla. Jälkimmäiseen kauppaan eivät sisälly TEAMin omistuksessa olevat tilat Siltasaarenkatu 4:ssä. SAK:n hallitus hyväksyi tilojensa myynnin Teollisuusliitolle tänään. TEAMin hallitus teki myyntipäätöksen edellisessä kokouksessaan. Hinnat ovat markkinahintoja.

SAK:n keskustoimiston henkilökunta muuttaa uusiin tiloihin ensi kevään aikana. Nykyisessä osoitteessa Metallitalossa SAK:n keskustoimisto on sijainnut 1960-luvun lopulta.

Teollisuusliitto ja Teollisuusalojen ammattiliitto ovat SAK:n jäsenliittoja. Teollisuusliitto (entinen Metalliliitto), TEAM ja SAK:lainen Puuliitto yhdistyvät vuoden vaihteessa Teollisuusliitoksi.